Pagina's

zaterdag 22 november 2014

#100happydays - dag 59

Een dag alleen met mezelf en heel wat te doen.

Ik besluit me niet te laten opjagen en als een kip zonder kop aan alles tegelijk te beginnen. Resultaat is dan meestal dat ik amper iets af werk en gefrustreerd ben. 
Gelukkig voel ik weinig stress vandaag. Ik moet dat werk écht wel af hebben dit weekend, maar het kan. Dus heb ik ruimte alles te plannen zoals ik er zelf zin in heb, en de teugels af en toe te lossen.

Ik constateer alleen dat als ik met die ingesteldheid aan iets begin, ik om half 12 nog in mijn pyjama zit. Ö
Ach, who cares ?
Besides, ik zie er geweldig uit in pyjama en met ongekamde haren :)

Maar eens begonnen, zijn we uiterst geconcentreerd ...

Onderzoek zou uitwijzen dat men perfect kan werken met klassieke muziek op de achtergrond. Ik dus niet. Ineens 'land' ik dan weer boven mijn papieren en realiseer me dat ik eigenlijk aan het verbeteren was. 
Maar het is heel onbeleefd niet te luisteren als men je iets vertelt. Vind ik. En al helemaal als het een wereldvermaarde componist is ;D

Om je te blijven motiveren, moet je jezelf af en toe een beloning gunnen. Om de zoveel verbeterde exemplaren schenk ik mezelf dus een korte leespauze. :)
Ik moet mezelf op voorhand wel streng opleggen hoeveel ik zal lezen, want ik lees altijd veel langer dan gepland. Ik kan soms maar moeilijk weer uit het verhaal stappen.
Maar de culturele ontwikkeling van een mens is ook belangrijk. Niet ? :)

Oud-leerlingenavond op school vanavond. Benieuwd te horen hoe het nog gaat met die jonge mensen van toen. Of ze hun dromen waar maken. En er nog steeds hebben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten