Pagina's

vrijdag 26 december 2014

#100happydays - dag 93

De dochter houdt van kleren. Maar vindt niet altijd wat ze wil. De  meeste rokjes zijn of te lang, of te 'jong', of niet mooi genoeg. Ik hou wel van creatief bezig zijn, en dacht: 'ik maak er haar gewoon zelf eens één'. Een model uit La Maison Victor vond ze wel tof, en zeker deze knappe versie.
Op het to-do-lijstje vandaag dus : patroon overtekenen.
Op zich niet moeilijk. Je kiest de maat en zoekt bijhorende lijnen op het patroonvel.
Alleen staan er meerdere patronen op één blad, in verschillende kleuren, met verschillende lijnen, gezellig door elkaar. 
Ik had veel moed en concentratie. En ook ... papier dat verschoof, streepjes die verdwenen, steeds minder geduld, maar uiteindelijk toch delen A-B-C-D-E en F.
En toen bleken sommige tekeningen in de beschrijving toch een iets andere vorm te hebben...

Ik ruimde mooi op en maakte een aantal eenvoudige geldbeugeltjes. Waar ik heel blij mee ben.
De rok wacht op een nieuwe portie moed en concentratie ;D


 
PS: ik maakte ze met restjes stof die ik kreeg. Zeer 'groen'. :D
En verder meld ik met trots dat de drukknoopjes niet protesteerden deze keer. Hoera ! ;D  

1 opmerking: