Pagina's

zaterdag 5 september 2015

Thirst for knowledge

Dankbaar onderwerp, de eerste week van september. 
Maar neen, geen foto's van schoolmappen en gekafte boeken. :)
Een blik op mijn boekenkast.


Ik ben dol op boeken.
En lezen.
Zoals de zoon onlangs opmerkte: "Mama, jij zou voor een uitgeverij moeten werken. Dan word je betaald om te lezen."

Een vriend rekende uit dat een leven te kort is om alles te lezen. 
Verdorie ... ;)

Ik hou van kennis. Ik wil graag weten. Hoe mensen denken, hoe ze de wereld en het leven  zien, wat ze meemaken....
Ik hou van verhalen, in een andere wereld stappen en daar mee leven.

Ik hou van mooie zinnen, en sta vaak versteld hoe sommige passages recht naar je hart gaan.

Ik heb veel boeken. Kasten vol, op elke verdieping in mijn huis. Fictie, non-fictie.

Plaatsgebrek dreigt...

Ik kocht dus een e-reader. :)
Handig. En dun, dat wel, maar toch  ... niet hetzelfde.
De geur van een echt boek, het omslaan van een pagina, de laatste bladzijde, het zachtjes dichtklappen ...

Ach, als ik wat 'reorganiseer', kunnen er nog wel een paar bij ... :D


Geen opmerkingen:

Een reactie posten